شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۹
۰ نفر

دبی: پیرمردی که بیش از هزار بار با مرکز فوریت‌های پلیس دبی تماس گرفته بود مدعی شد به خاطر گوش کردن به ملودی انتظار خط تلفن پلیس، دست به این کار زده است.

این مزاحم تلفنی 72ساله اهل امارات نیمه‌های شب مدام با مرکز فوریت‌های پلیس تماس می‌گرفت و آنطور که به ماموران پلیس گفته به این کار عادت داشته است. البته این عادت عجیب باعث نشد تا بخش حقوقی مرکز فوریت‌های پلیس در دادگاه علیه وی اقامه دعوا نکند. ماجرای صحبت‌های عجیب این پیرمرد به اینجا ختم نشد چرا که وی مدعی شد در 971‌مورد از تماس‌ها، نیروهای پلیس خواب‌ بوده‌اند.

بزرگ‌ترین سکه طلا

کلارکسون: یک سکه طلا به وزن یک تن در استرالیا ضرب شد. این سکه 80سانتی‌متر قطر و 13سانتی‌متر ضخامت دارد و به گفته کارشناسان با شکستن رکورد‌های پیشین، بزرگ‌ترین سکه طلای جهان است. چنانچه این سکه یک تنی ذوب شده و به تعدادی شمش طلا تقسیم شود ارزش آن حدود 58میلیون دلار تخمین زده می‌شود. ساخت این سکه 18ماه طول کشیده است و یکی از دست‌اندرکاران ساخت آن به خبرنگار‌ها گفت: برخلاف آنچه در ظاهر به‌نظر می‌رسد ساخت این سکه عظیم برای ما بسیار سخت بود.

سفر کرگدن‌‌های وارونه

کیپ‌تاون: ماموران حفظ حیات‌وحش آفریقای جنوبی 19کرگدن را به‌صورت وارونه با هلی‌کوپتر جابه‌جا کردند. گفتنی است وزن 1400‌کیلویی این جانوران، عملیات نجات آنها از دست شکارچی‌ها را دشوار کرده بود. آنها باید به منطقه حفاظت‌شده کیپ‌شرقی آفریقای جنوبی منتقل می‌‌شدند و این کار فقط از عهده هلی‌کوپتر‌های نظامی برمی‌آمد. به گفته ریموند یکی از مدیران این برنامه، تمام 19کرگدن، پیش از انتقال به مقصد، بیهوش شده و پس از رسیدن به آنجا نیز معاینه شدند. گفتنی است فقط در سال‌جاری میلادی حدود 341 کرگدن شکار شد‌ه‌اند.

شیر غول پیکر

سیدنی: وجود یک شیر دستشویی غول‌پیکر در نزدیکی شهر سیدنی استرالیا توجه رهگذران را به‌خود جلب کرد. این شیر درست کنار ساحل نصب شده و تداعی‌کننده ریختن آب به دریاست. این مجسمه در واقع یکی از 109‌آثار نمایشگاهی است که در مسیری 2کیلومتری در این شهر برگزار شد. سیمون مک‌گراث هنرمند و خالق این آثار هنری غول‌پیکر، عنوان دریا را برای نامگذاری نمایشگاه خود انتخاب کرده است. وی می‌گوید: تمامی آثار این نمایشگاه کنایه‌ای از تاثیرات زیست‌‌محیطی فعالیت‌های انسان بر سیاره زمین است.

کد خبر 150424
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز